BBQ RECEPTEN       BIER-SPIJS COMBINATIES       SEIZOENSRECEPTEN       KAMPVUUR RECEPTEN       BBQ TIPS EN TRICKS

Black Smoke
Boek Review,  Reviews

Boekreview: Black Smoke BBQ Booze & Attitude

Het nieuwe BBQ boek, Black Smoke BBQ Booze & Attitude van Jord Althuizen en Kasper Stuart ligt al even in de winkel en daarom is het tijd om een review te schrijven. Jord Althuizen staat natuurlijk bekend om zijn Smokey Goodness boeken waarvan er in 2018 maar liefst 2 zijn uitgekomen. Dit keer is het boek ter ere van het 2 jarig bestaan van Black Smoke in Anterpen.

Kamado Express

Dit jaar gaat er dan ook een vestiging van Black Smoke open in Nederland. Kan niet wachten om daar eens te gaan eten. Het boek heeft weer de ruwe kenmerken wat we gewend zijn van de Smokey Goodness boeken.

Snacks uit Black Smoke

Normaal gesproken schrijf ik geen review zonder een aantal recepten te maken uit het boek. Echter dit keer was er gewoon geen tijd om diverse recepten te maken uit het BBQ boek. Maar dit gaat natuurlijk nog veranderen na mijn verbouwing.

De eerste indruk

Het boek oogt en voelt zoals we gewend zijn van Jord Althuizen. Dit keer staat het gehele boek in het teken van Black Smoke. Het is weer een stoer boek geworden met mooie verhalen over Black Smoke en hoe het geheel ontstaan is. Dit keer wordt je dus niet meegenomen naar een land met passende BBQ recepten maar naar alles waar Black Smoke voor staat. Wat ik altijd super vindt is dat er in een boek vol met recepten wordt nagedacht over de passende dranken. Dit zie je op mijn website ook met diverse gerechten zoals bijvoorbeeld bij de Beef Wellington. Ik vind het een aanwinst voor een boek als er na wordt gedacht over de drank die bij een gerecht hoort. Dit is weer perfect uitgedacht in dit BBQ boek.

Booze

Weber Original Store Amersfoort

Zoals ik reeds vertelde, er is geen succesvolle maaltijd zonder passende booze. Het mooie in dit boek is dat dit keer het bier en wijn niet echt centraal staat. Je krijgt bij een aantal gerechten een passend bier. Voor de wijn krijg je uitleg hoe je tot een passende combinatie komt. Het gave is als je tenminste van cocktails houd dat er heel wat cocktail recepten instaan. Tevens de technieken om een perfecte cocktail te maken. Ik weet zeker dat ik er een aantal ga maken in de lente of de zomer. Natuurlijk met een passend gerecht van de BBQ.

Booze maken uit Black Smoke

Recepten uit Black Smoke

Damn wat staat er weer veel recepten in dit boek. Van hoofdgerechten tot snacks maar ook ontbijt en lunch recepten die je BBQ hart weer sneller laat kloppen. Het mooie aan dit boek is dat alles gewoon verkrijgbaar is en dat er geen recepten instaan met vlees wat lastig te verkrijgen is in Nederland. Je vindt er ook weer een aantal dry rubs, sauzen en pekel recepten in dit boek die je ook kunt gebruiken voor je eigen recepten. Dat is natuurlijk super handig. Zelf maak ik mijn dry rubs graag zelf en recepten van de samenstelling is altijd super handig. Mijn eerste recept dat ik ga maken wordt de TEX-MEX brisket sandwish die ziet er geen super uit en zelf heb ik nog nooit brisket gemaakt.

BBQ Essentials

In dit boek is ook gedacht aan de beginnende barbecue liefhebber doordat alle technieken die komen kijken bij het barbecueën worden uitgelegd in de basis. Hierdoor krijg je een compleet verhaal zodat iedereen aan de slag kan met de recepten die in dit boek staan. Je krijgt uitleg niet alleen over de technieken maar ook over welke brandstof je kunt gebruiken en hoe je kunt roken als een pro.

Brisket sandwich

Conclusie

Als je een liefhebber bent van barbecueën dan weet ik zeker dat dit een boek is voor jou. Er staat zoveel inspiratie in dan je het seizoen wel doorkomt. Ben jezelf in het bezit van alle Smokey Goodness boeken dan mag deze zeker niet ontbreken in jou collectie. Het nieuwe boek van Jord Althuizen komt binnenkort alweer in de winkel en ben reeds benieuwd wat voor recepten hier instaan. Al zijn boeken geven mij veel inspiratie en ik ben echt een liefhebber van boeken waar ook de passende Booze is te vinden voor een top gerecht.